Doorgaan naar inhoud

Doorgaan naar inhoudsopgave

De waarheid over de toekomst

De waarheid over de toekomst

Hebt u zich ooit afgevraagd wat de toekomst zal brengen? De Bijbel laat zien dat er binnenkort belangrijke gebeurtenissen zullen plaatsvinden die invloed hebben op alle mensen op aarde.

Jezus legde uit hoe we zouden weten ‘dat Gods Koninkrijk nabij is’ (Lukas 21:31). Hij voorspelde dat er onder andere grote oorlogen zouden zijn, zware aardbevingen, voedseltekorten en epidemieën — dingen die we in deze tijd zien gebeuren (Lukas 21:10-17).

Verder laat de Bijbel zien dat de ‘laatste dagen’ van menselijk bestuur te herkennen zouden zijn aan de manier waarop mensen zich zouden gedragen, of beter gezegd, zich zouden misdragen. U kunt de beschrijving lezen in 2 Timotheüs 3:1-5. Als u kijkt naar de instelling en het gedrag van mensen in deze tijd, dan bent u het er vast mee eens dat deze Bijbelse voorspelling precies overeenkomt met wat er nu gaande is.

Wat heeft dat te betekenen? De tijd breekt bijna aan dat Gods Koninkrijk voor grote veranderingen gaat zorgen die het leven op aarde enorm zullen verbeteren (Lukas 21:36). In de Bijbel belooft God geweldige dingen voor de aarde en voor de mensheid. Hier volgen een paar voorbeelden.

EEN GOEDE REGERING

‘Hij [Jezus] kreeg heerschappij, eer en een koninkrijk, en alle volken, naties en taalgroepen moesten hem dienen. Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij die niet zal voorbijgaan, en zijn koninkrijk zal niet worden vernietigd.’ — DANIËL 7:14.

Wat dat betekent: U zult genieten van het leven onder een superieure wereldwijde regering die door God tot stand is gebracht met zijn Zoon als Koning.

EEN GOEDE GEZONDHEID

‘Geen inwoner zal zeggen: “Ik ben ziek.”’ — JESAJA 33:24.

Wat dat betekent: U zult nooit ziek worden of gehandicapt raken; u zult voor altijd kunnen leven zonder ooit te hoeven sterven.

BLIJVENDE VREDE

‘Hij maakt overal op aarde een eind aan oorlogen.’ — PSALM 46:9.

Wat dat betekent: Er komt een eind aan oorlog en aan al het lijden dat door oorlog veroorzaakt wordt.

ER ZULLEN ALLEEN NOG MAAR GOEDE MENSEN ZIJN

‘Er zijn geen slechte mensen meer. (...) De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten.’ — PSALM 37:10, 11.

Wat dat betekent: Er zullen geen slechte mensen meer zijn, maar alleen nog mensen die God graag gehoorzamen.

DE HELE AARDE ZAL EEN PARADIJS ZIJN

‘Ze zullen huizen bouwen en erin wonen, ze zullen wijngaarden planten en de vruchten ervan eten.’ — JESAJA 65:21, 22.

Wat dat betekent: De hele aarde zal prachtig worden. Ons gebed dat Gods wil ‘op aarde’ gedaan wordt, zal dan verhoord zijn (Mattheüs 6:10).