Siirry sisältöön

Siirry sisällysluetteloon

Miten voit päästä uuteen maailmaan?

Miten voit päästä uuteen maailmaan?

Edellisissä artikkeleissa osoitettiin, että Jumala tekee pian lopun tästä pahasta ihmisyhteiskunnasta ja kaikista sen ongelmista. Voimme olla siitä varmoja, koska Jumalan sana Raamattu lupaa:

”Maailma – – häviää.” (1. JOHANNEKSEN KIRJE 2:17.)

Voimme olla varmoja, että ihmisiä jää eloon, koska samassa jakeessa luvataan lisäksi:

”Se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy ikuisesti.”

Jos siis haluamme säilyä elossa, meidän täytyy tehdä Jumalan tahto. Jotta saisi selville, mikä on Jumalan tahto, täytyy ensin oppia tuntemaan hänet.

VOIT SÄILYÄ ELOSSA, KUN ”OPIT TUNTEMAAN” JUMALAN

Jeesus sanoi: ”He voivat saada ikuisen elämän, kun he oppivat tuntemaan sinut, ainoan tosi Jumalan.” (Johannes 17:3.) Meidän täytyy ”oppia tuntemaan” Jumala, jotta voimme säilyä elossa ja elää ikuisesti. Tämä merkitsee muutakin kuin sitä, että uskoo Jumalan olemassaoloon tai tietää hänestä jotain. Meidän täytyy ystävystyä hänen kanssaan. Jos haluamme, että meistä tulee läheisiä ystäviä jonkun kanssa, meidän täytyy varata hänelle aikaa. Ystävyys Jumalan kanssa on samanlaista. Katsotaan joitain tärkeitä totuuksia, joita opimme Raamatusta ja joiden pohjalle voimme rakentaa vahvan ystävyyssuhteen Jumalaan.

LUE JUMALAN SANAA RAAMATTUA JOKA PÄIVÄ

Voit säilyä elossa uuteen maailmaan, kun pyydät Jumalalta apua ja teet hänen tahtonsa.

Meidän täytyy syödä säännöllisesti, jotta pysymme elossa. Jeesus kuitenkin sanoi: ”Ihmisen ei tule elää pelkästään leivästä vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jehovan suusta.” (Matteus 4:4.)

Nykyään voimme lukea Jehovan sanoja Raamatun sivuilta. Tuosta pyhästä kirjasta opit tärkeitä totuuksia siitä, mitä Jumala on tehnyt menneisyydessä, mitä hän tekee nykyään ja mitä hän tekee tulevaisuudessa.

RUKOILE JUMALAA

Mitä voit tehdä, jos haluaisit noudattaa Jumalan elämänohjeita, mutta sinusta tuntuu vaikealta lakata tekemästä jotain sellaista, minkä hän sanoo olevan väärin? Silloin voi auttaa se, että tunnet Jumalan hyvin.

Ajatellaanpa esimerkiksi Sakuraa b, joka vietti moraalitonta elämää. Kun tämä nainen alkoi tutustua Raamatun opetuksiin, hän oppi, että Jumala käskee ”pakenemaan seksuaalista moraalittomuutta” (1. Korinttilaisille 6:18). Sakura rukoili Jumalalta voimaa, ja hän pystyi muuttamaan tapojaan. Hänen täytyy silti taistella houkutuksia vastaan. Hän kertoo: ”Jos mieleeni tulee moraalittomia ajatuksia, puhun siitä avoimesti Jehovalle rukouksessa, koska tiedän, etten pysty voittamaan tätä taistelua yksin. Tällaiset rukoukset ovat lähentäneet minua Jehovaan.” Sakuran tavoin miljoonat ihmiset ovat oppineet tuntemaan Jumalan. Hän antaa heille voimaa niin että he pystyvät tekemään muutoksia elämässään ja elämään hänen hyväksymällään tavalla (Filippiläisille 4:13).

Kun opit tuntemaan Jumalan, sinusta tulee hänen läheinen ystävänsä (Psalmit 25:14; Galatalaisille 4:9). Silloin voit päästä Jumalan uuteen maailmaan. Millainen tuo uusi maailma on? Sitä kuvaillaan seuraavassa artikkelissa.

a Jehova on Raamatun mukaan Jumalan nimi.

b Nimi on muutettu.