valencià
És possible estimar a Déu?
https://cms-imgp.jw-cdn.org/img/p/2013802/univ/art/2013802_univ_sqr_xl.jpg
w13 1/11

TEMA DE PORTADA | MENTIRES QUE ENS ALLUNYEN DE DÉU

És possible estimar a Déu?

És possible estimar a Déu?

«Estima el Senyor, el teu Déu, amb tot el cor, amb tota l’ànima i amb tot el pensament. Aquest manament és el més gran i el primer.» (Jesucrist, 33 n. e.) *

Algunes persones troben difícil estimar a Déu, ja que pensen que és un ser misteriós, distant o, fins i tot, cruel. Fixa’t en el que han dit algunes persones:

  • «Encara que li demanava ajuda a Déu, sentia que estava molt lluny de mi. El veia com un ser abstracte i sense sentiments.» (Marco, Itàlia)

  • «Volia servir a Déu, però em semblava un ser inaccessible. El considerava un Déu sever que només busca castigar-nos. No creia que tinguera bons sentiments.» (Rosa, Guatemala)

  • «De xicoteta creia que Déu es fixava només en els nostres errors per a poder castigar-nos. Després, vaig començar a vore’l com algú distant, com si fora un primer ministre que governa les persones sense interessar-se per elles.» (Raymonde, Canadà)

Tu què penses? És impossible estimar a Déu? Durant segles, els cristians s’han fet esta pregunta. De fet, durant l’Edat Mitjana, la majoria de les persones no li oraven a Déu. Per què? Perquè li tenien moltíssima por. L’historiador Will Durant ho va expressar aixina: «Com podia un simple pecador dirigir la seua pregària a un tron tan llunyà i terrible?».

Què ha fet que la gent tinga esta opinió de Déu? Què ensenya realment la Bíblia? Seria més fàcil estimar-lo si coneguérem la veritat sobre ell?