Hopp til innhold

Hopp til innholdsfortegnelse

Snart bedre tider!

Snart bedre tider!

Snart bedre tider!

«Bare en liten stund til, og den onde er ikke mer . . . Men de saktmodige skal ta jorden i eie, og de skal finne sin dypeste glede i den store fred.» – SALME 37:10, 11.

HAR du lyst til å se at denne profetien blir oppfylt? Det har du sikkert. Det finnes gode grunner til å tro at det snart vil skje.

De foregående artiklene har bare tatt for seg noen av de bibelske profetiene som tydelig viser at vi lever i «de siste dager». (2. Timoteus 3:1–5) Gud inspirerte bibelskribentene til å komme med disse forutsigelsene for at vi skulle ha håp. (Romerne 15:4) Det at slike profetier blir oppfylt, betyr at det snart skal bli slutt på de problemene vi opplever nå.

Hvordan vil det bli etter de siste dager? Guds rike skal herske over alle mennesker. (Matteus 6:9, 10) Tenk over Bibelens beskrivelse av hvordan forholdene på jorden vil være da:

Ingen skal sulte. «Det skal bli rikelig med korn på jorden; på fjellenes topp skal det være en overflod.» – Salme 72:16.

Ingen skal være syke. «Ingen innbygger skal si: ’Jeg er syk.’» – Jesaja 33:24.

Jorden skal bli fornyet. «Ødemarken og det vannløse området skal juble, og ørkensletten skal glede seg og blomstre som safrankrokusen.» – Jesaja 35:1.

Dette er bare noen få av de oppmuntrende bibelske profetiene som snart vil bli oppfylt. Hvorfor ikke be Jehovas vitner vise deg hvorfor de er så sikre på at det snart blir bedre tider?