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Neonatologie

Anämietoleranz und Toleranz einer Thrombozytopenie

Transfusion strategies for patients in pediatric intensive care units.

Lacroix J, Hébert PC, Hutchison JS, Hume HA, Tucci M, Ducruet T, Gauvin F, Collet JP, Toledano BJ, Robillard P, Joffe A, Biarent D, Meert K, Peters MJ; TRIPICU Investigators; Canadian Critical Care Trials Group; Pediatric Acute Lung Injury and Sepsis Investigators Network.

Quelle‎: N Engl J Med 2007;356(16):1609-19.

Indiziert‎: PubMed 17442904

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17442904

Red blood cell transfusion in newborn infants. [Article in English, French]

Whyte RK, Jefferies AL; Canadian Paediatric Society, Fetus and Newborn Committee.

Quelle‎: Paediatr Child Health 2014;19(4):213-22.

Indiziert‎: PubMed 24855419

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24855419

Resource implications of adopting a restrictive neonatal blood transfusion policy.

Harrison MC, Pillay S, Joolay Y, Rhoda N, Raban MS, Horn AR, Tooke L.

Quelle‎: S Afr Med J 2013;103(12):916-7.

Indiziert‎: PubMed 24300628

DOI‎: 10.7196/samj.6858

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24300628

Restrictive versus liberal red blood cell transfusion thresholds in very low birth weight infants: a systematic review and meta-analysis.

Ibrahim M, Ho SKY, Yeo CL.

Quelle‎: J Paediatr Child Health 2014;50(2):122-30.

Indiziert‎: PubMed 24118127

DOI‎: 10.1111/jpc.12409

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24118127

Unique risks of red blood cell transfusions in very-low-birth-weight neonates: associations between early transfusion and intraventricular hemorrhage and between late transfusion and necrotizing enterocolitis.

Christensen RD, Baer VL, Del Vecchio A, Henry E.

Quelle‎: J Matern Fetal Neonatal Med 2013;26 Suppl 2:60-3.

Indiziert‎: PubMed 24059555

DOI‎: 10.3109/14767058.2013.830495

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Restrictive guideline reduces platelet count thresholds for transfusions in very low birth weight preterm infants.

Borges JP, Dos Santos AM, da Cunha DH, Mimica AF, Guinsburg R, Kopelman BI.

Quelle‎: Vox Sang 2013;104(3):207-13.

Indiziert‎: PubMed 23046429

DOI‎: 10.1111/j.1423-0410.2012.01658.x

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Neurocognitive profiles of preterm infants randomly assigned to lower or higher hematocrit thresholds for transfusion.

McCoy TE, Conrad AL, Richman LC, Lindgren SD, Nopoulos PC, Bell EF.

Quelle‎: Child Neuropsychol 2011;17(4):347-67.

Indiziert‎: PubMed 21360360

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Implementing a program to improve compliance with neonatal intensive care unit transfusion guidelines was accompanied by a reduction in transfusion rate: a pre-post analysis within a multihospital health care system.

Baer VL, Henry E, Lambert DK, Stoddard RA, Wiedmeier SE, Eggert LD, Ilstrup S, Christensen RD.

Quelle‎: Transfusion 2011;51(2):264-9.

Indiziert‎: PubMed 20723168

DOI‎: 10.1111/j.1537-2995.2010.02823.x

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Neurodevelopmental outcome of extremely low birth weight infants randomly assigned to restrictive or liberal hemoglobin thresholds for blood transfusion.

Whyte RK, Kirpalani H, Asztalos EV, Andersen C, Blajchman M, Heddle N, Lacorte M, Robertson CM, Clarke MC, Vincer MJ, Doyle LW, Roberts RS; for the PINTOS Study Group.

Quelle‎: Pediatrics 2009;123(1):207-13.

Indiziert‎: PubMed 19117884

DOI‎: 10.1542/peds.2008-0338

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19117884

The premature infants in need of transfusion (PINT) study: A randomized, controlled trial of a restrictive (low) versus liberal (high) transfusion threshold for extremely low birth weight infants.

Kirpalani H, Whyte RK, Andersen C, Asztalos EV, Heddle N, Blajchman MA, Peliowski A, Rios A, Lacorte M, Connelly R, Barrington K, Roberts RS; PINT Investigators.

Quelle‎: J Pediatr 2006;149(3):301-7.

Indiziert‎: PubMed 16939737

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16939737


Dieser Bereich auf jw.org ist hauptsächlich als Informationsquelle für Mediziner gedacht. Es werden weder medizinische Ratschläge noch Behandlungsempfehlungen gegeben; die Informationen sind auch keine Alternative zu einem qualifizierten Arzt. Die angegebene medizinische Literatur ist nicht von Jehovas Zeugen herausgegeben, aber sie weist auf Transfusionsalternativen hin, die in Erwägung gezogen werden können. Jeder Mediziner steht selbst in der Pflicht, seinen Informationsstand aktuell zu halten, verschiedene Behandlungsmethoden abzuwägen und Patienten dabei zu helfen, eine Behandlung entsprechend ihrer Gesundheit und gemäß ihren Wünschen, Vorstellungen und Überzeugungen zu wählen. Nicht alle aufgeführten Strategien sind für alle Patienten angemessen und akzeptabel.

An Patienten: Wenden Sie sich in Gesundheitsfragen immer an einen Arzt.

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