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Jehovas Zeugen

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Herz-Thorax- und Gefäßchirurgie

Multimodaler, interdisziplinärer und individualisierter Ansatz

2011 update to the Society of Thoracic Surgeons and the Society of Cardiovascular Anesthesiologists blood conservation clinical practice guidelines.

Society of Thoracic Surgeons Blood Conservation Guideline Task Force, Ferraris VA, Brown JR, Despotis GJ, Hammon JW, Reece TB, Saha SP, Song HK, Clough ER; Society of Cardiovascular Anesthesiologists Special Task Force on Blood Transfusion, Shore-Lesserson LJ, Goodnough LT, Mazer CD, Shander A, Stafford-Smith M, Waters J; International Consortium for Evidence Based Perfusion, Baker RA, Dickinson TA, FitzGerald DJ, Likosky DS, Shann KG.

Quelle‎: Ann Thorac Surg 2011;91(3):944-82.

Indiziert‎: PubMed 21353044

DOI‎: 10.1016/j.athoracsur.2010.11.078

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21353044

Blood conservation strategies in cardiac surgery: more is better.

Avgerinos DV, DeBois W, Salemi A.

Quelle‎: Eur J Cardiothorac Surg 2014;46(5):865-70.

Indiziert‎: PubMed 24482391

DOI‎: 10.1093/ejcts/ezt661

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24482391

Management of blood transfusion in aortic valve surgery: impact of a blood conservation strategy.

Yaffee DW, Smith DE 3rd, Ursomanno PA, Hill FT, Galloway AC, Deanda A, Grossi EA.

Quelle‎: Ann Thorac Surg 2014;97(1):95-101.

Indiziert‎: PubMed 24263014

DOI‎: 10.1016/j.athoracsur.2013.09.057

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24263014

Blood conservation strategies reduce the need for transfusions in ascending and aortic arch surgery.

Chu MW, Losenno KL, Moore K, Berta D, Hewitt J, Ralley F.

Quelle‎: Perfusion 2013;28(4):315-21.

Indiziert‎: PubMed 23436722

DOI‎: 10.1177/0267659113479816

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23436722

Aortic valve replacement in a Jehovah's Witness: a case of multi-disciplinary clinical management for bloodless surgery.

Park JJ, Lang CC, Manson L, Brackenbury ET.

Quelle‎: BMJ Case Rep 2012;2012.

Indiziert‎: PubMed 22665474

DOI‎: 10.1136/bcr.12.2011.5403

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22665474

Bloodless third complex heart operation in a Jehovah's Witness patient with extremely low preoperative haemoglobin level.

Pasic M, D'Ancona G, Unbehaun A, Hetzer R.

Quelle‎: Interact Cardiovasc Thorac Surg 2012;14(5):692-3.

Indiziert‎: PubMed 22354090

DOI‎: 10.1093/icvts/ivr092

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22354090

Rupture of chronic type B aortic dissection in a Jehovah's Witness: successful surgical repair without blood transfusion.

Yamamoto H, Yamamoto F, Yamaura G, Motokawa M, Tanaka F, Sato H, Ishibashi K, Shiroto K.

Quelle‎: Ann Vasc Surg 2012;26(4):571.e11-6.

Indiziert‎: PubMed 22321490

DOI‎: 10.1016/j.avsg.2011.08.019

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22321490

Repeat cardiac surgery in a Jehovah's Witness patient with thrombocytopenia.

Elmistekawy E, Lapierre H, Bourke M, Dennie C, Labinaz M, Ruel M.

Quelle‎: Can J Cardiol 2011;27(6):869.e7-8.

Indiziert‎: PubMed 21983113

DOI‎: 10.1016/j.cjca.2011.07.632

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21983113


Dieser Bereich auf jw.org ist hauptsächlich als Informationsquelle für Mediziner gedacht. Es werden weder medizinische Ratschläge noch Behandlungsempfehlungen gegeben; die Informationen sind auch keine Alternative zu einem qualifizierten Arzt. Die angegebene medizinische Literatur ist nicht von Jehovas Zeugen herausgegeben, aber sie weist auf Transfusionsalternativen hin, die in Erwägung gezogen werden können. Jeder Mediziner steht selbst in der Pflicht, seinen Informationsstand aktuell zu halten, verschiedene Behandlungsmethoden abzuwägen und Patienten dabei zu helfen, eine Behandlung entsprechend ihrer Gesundheit und gemäß ihren Wünschen, Vorstellungen und Überzeugungen zu wählen. Nicht alle aufgeführten Strategien sind für alle Patienten angemessen und akzeptabel.

An Patienten: Wenden Sie sich in Gesundheitsfragen immer an einen Arzt.

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