2 NOÉ

Va condemnar el món

Va condemnar el món

TEMPS després que Enoc morira, alguns àngels es rebel·laren contra Déu. Moguts pel desig de tindre sexe amb les dones, estos àngels baixaren a la terra, prengueren forma humana i es casaren amb totes les dones que van voler. Els seus fills foren una raça híbrida de gegants abusadors i agressius anomenats nefilim. Com a resultat, la família humana es va fer més roín que mai. Aixina que la humanitat tan bonica que Jehovà havia creat es va arruïnar degut a la seua maldat. Però Noé, el besnet d’Enoc, era diferent.

Igual que Enoc, Noé es va convertir en un home just als ulls de Déu. La Bíblia diu que Noé «seguia els camins de Déu». Amb el temps es va casar, i ell i la seua dona van ensenyar als seus tres fills a obeir a Jehovà. Açò els va fer diferents de la gent que els envoltava.

Un dia, Jehovà li va dir a Noé que havia decidit acabar amb tota la gent malvada, però també li va donar esperança al demanar-li que construïra una arca per a que no tots foren destruïts. Noé mai havia vist ninguna cosa pareguda al Diluvi ni tampoc havia participat en una obra de construcció tan enorme com l’arca, però aixina i tot va confiar en Jehovà i es va posar a la faena.

Noé i la seua família afrontaren enemics malvats i molt poderosos que odiaven el seu missatge i el seu treball

Noé i la seua família havien de ser valents per a construir l’arca degut a les burles i l’oposició. Els àngels que s’havien materialitzat tenien molt de poder i feien molta por perquè eren malvats, i els seus fills eren uns abusadors. Però Noé, la seua dona, els seus tres fills i les seues nores continuaren treballant sense parar. Durant aproximadament 50 anys, estes huit persones van estar treballant un dia darrere d’un altre per a construir l’arca.

No obstant, Noé va fer més que construir l’arca. La Bíblia diu que Noé «era un predicador de justícia». Com a cap de família, va prendre la iniciativa en advertir a la gent del que anava a vindre, i la seua dona, fills i nores s’uniren a ell. A pesar d’açò, ningú els va fer cas, ni tan sols els seus familiars. La gent no volia deixar de comportar-se malament, aixina que hi havia un gran contrast entre Noé i la gent d’aquell temps. Per això, la Bíblia diu que gràcies a la seua fe «va condemnar el món».

Finalment, Noé i la seua família acabaren l’arca. Ara havien de preparar les provisions que necessitarien ells i els animals. Un temps després, Déu li va dir a Noé que es prepararen per a entrar a l’arca perquè començaria a ploure en set dies. En un moment donat, va passar una cosa al·lucinant: Jehovà va guiar animals de tota classe per a que «entraren a l’arca de parella en parella, cada mascle amb la femella».

Segur que anirien de cap acabant de carregar tot el que necessitarien i organitzant-ho dins de l’arca. I és possible que açò fera que la gent encara es burlara més d’ells. Però quan estava tot a punt, Jehovà va tancar la porta i, quan la gent va vore això, és possible que se’ls acabaren les ganes de riure. Poc de temps després va començar a diluviar. El nivell de l’aigua va continuar creixent i creixent durant 40 dies fins que les muntanyes van quedar totalment submergides. D’esta manera, Jehovà va acabar amb la maldat que hi havia en la terra.

Durant més d’un any, Noé i la seua família van estar protegits dins de l’arca. En eixe temps, les aigües anaren baixant a poc a poc. Finalment, l’arca es va assentar en una muntanya i, més tard, Jehovà li va dir a Noé que ja podien eixir. A l’eixir de l’arca, li van donar les gràcies a Jehovà per haver-los salvat i li van oferir sacrificis. Jehovà va prometre a la humanitat que mai més tornaria a portar un diluvi i, com a garantia d’esta promesa, els va donar l’arc iris.

Hui en dia, tots els sers humans som descendents de la família de Noé. Aixina que els estem molt agraïts per la valentia que van demostrar al ser diferents d’aquell món tan malvat!

Llig el relat bíblic:

Analitza:

De quines maneres va mostrar valentia Noé?

Investiga

  1. 1. Com era el món abans del Diluvi? (w02 1/3 5 ¶ 3–6 ¶ 4-wcgr)

  2. 2. Quan va rebre Noé la comissió de construir l’arca? En quin moment li va dir Jehovà a Noé quan començaria el Diluvi? (w12 15/4 23 ¶ 5-8-wcgr)

  3. 3. Per què podem estar segurs que el Diluvi va ser real? (ijwbq art. 156 ¶ 2-5, quadro) A

    Historic Collection/Alamy Stock Photo

    Il·lustració A: Una llegenda hindú conta que un home va construir una barca per a sobreviure a un diluvi mundial. Després del diluvi, va fer un sacrifici i es va convertir en antepassat de tots els humans

  4. 4. Què va passar més de cent anys després del Diluvi, i com és possible que afectara açò a Noé, que ja era major? (it «Noé» ¶ 12-wcgr) B

    Il·lustració B

Reflexiona en el que has aprés

  • En què es pareix el nostre temps al de Noé? (Mat. 24:36-39)

  • Què t’ensenya l’exemple de Noé sobre la importància de ser...

    • organitzat? C

      Il·lustració C

    • treballador? D

      Il·lustració D

    • pacient? E

      Il·lustració E

  • Com pots imitar la valentia de Noé?

Visualitza el quadro complet

  • Què m’ensenya sobre Jehovà este relat?

  • Quina relació té este relat amb el propòsit de Jehovà?

  • Què m’agradaria preguntar-li a Noé quan ressuscite?

Aprén més

Mira com un pare s’esforça per imitar l’exemple de Noé.

Imita els qui mostraren fe, no els qui no en mostraren: a Noé, no als seus contemporanis (2:57)

Ajuda els teus fills a aprendre de Noé.

«Noé demuestra que tiene fe» (ijwis-S art. 18)